בחודש יולי 2005 נכנס לתוקפו נוהל 6 שמטרתו נועדה לאפשר לבעלי חברות, קציני בטיחות בתעבורה ומנהלי תחבורה לעקוב אחר אופן הנהיגה של הנהגים המועסקים על ידי המפעל או הנוהגים ברכבו באמצעות הדבקת מדבקה המאפשרת לכלל הנהגים לדווח למנהלי תחבורה על חריגה מנהיגה תקינה.
הבסיס החוקי- לנוהל 6 "איך אני נוהג ?"
א. תקנה 587 ג (א) לתקנות התעבורה התשכ"א
מאפשרת ל"רשות" "להורות לבעל מפעל או לקצין הבטיחות כל הוראה שיש בה לדעתה צורך לקיום סדרי הבטיחות במפעל לפי הוראות חלק זה".
ב. תקנה 585 (1) לתקנות, מחייבת את קצין הבטיחות לוודא כי "הנהגים המועסקים על ידי המפעל או הנוהגים ברכבו, ימלאו אחר הוראות פקודת התעבורה התקנות על פיה".
ג. תקנה 585 (8) לתקנות, מחייבת את קצין הבטיחות "לנהל כרטסת ורשומים לגבי רכב ונהגים על פי הפרטים שהורתה "הרשות". למרות שהנוהל שנוי במחלוקת ואף לא עוגן בחקיקה, מרבית החברות בישראל החליטו לאמצו וליישמו. במשך השנים שבהם פועל הנוהל התקבלו במשרדי תחום קציני בטיחות מכתבים רבים בנושא ורובם הביעו תמיכה גורפת בשיטה. בדצמבר 2010 נערך סקר על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, אשר מצא כי הציבור הישראלי רואה בשיטה כלי יעיל מאד לניטור הנהיגה, שינוי תרבות הנהיגה וצמצום הקטל בדרכים. לאור הניסיון שהצטבר בשנים אלו בחברות. ובעקבות ההסכמה הציבורית ובכדי להגדיל את האפקטיביות שבהפעלת נוהג זה הוחלט לשפר את הנוהל למען השגת מירב התועלת מהנושא ובכדי להעלות את המודעות והחשיבות של הנושא כאשר השינוי מתמקד בגודל המדבקות שימסרו את המידע הרלבנטי לנהגים.